Thursday, July 8, 2010

be +


Tadaaa!!! i home...

Baru aje balik keje time 11pm gitu..

Esok lagi best masuk kul 3pm..tapi balik kul 12am rr sbb closing store..masuk lewat suka, balik lewat liat aje...ngee..

So tadi agak bz ok...keje byk...then sakit kepala sbb kena schedule mcm2...byk training...dh nama trainer kan...hu..hu..

Ok d'sini aku ingin menyatakan sst setelah membaca entry ssowg td

Pasal dugaan hidup..

Serius? hidup nih mcm2 dugaan...dan ssungguhnya manusia tidakla sempurna

Sempurna dari segi zahir mahupun batin dn juga apa2 je yg d'miliki..

Apapun yg telah diciptakan untuk kita , bersyukur aje..its the best way but kena ingat never giv up jugak if benda itu patut ko capai...tuhan cipta sst itu ada sbb musabab nyer ye


Jika sekalipun ko diuji berat...ada lagi yg lagi merana dr ko...just accept it, jgn mengeluh dan teruskan perjuangan hidup..

Kekadang kita ada mengeluh...napela aku mcm nih?napela tuhan nak uji aku mcm nih?...napela aku xmcm dia? napela aku tak sebahagia dia?..

Ingat sst yg kita nampak senang dan bahagia itu tidak semudah spt mana kita nmpak k..mereka nk memiliki kesenangan itu its not so easy...byk benda yg mereka kena byr..

Itu yg selalu aku pk..baru rr positif..

So kesimpulan jgn bandingkan diri ko ngn sape2 pn...just be ur self

If ko nk jd mcm dia pn...just berusaha ke arah itu...but still be ur self..

Jika xmampu...rest dulu then teruskan perjuangan...kenal diri ko sape juga kemampuan ko..

Ingat idup ini bukan sesenang 123@ abc..kekadang dia leh jadi formula add math yg mcm2 jwpan...hu..hu..

Just nasihat/pandangan untuk diri aku mahupun sape2 yg membaca...

Ini yg selalu aku pegang untuk menaturalkan tension aku...

Orait...ok ka?

Ngee..


2 comment(s):

Fauzzan Helmy Anuar said...

Betul tu... Mie sokong jugak... Juz be yourself in whatever you do. Do not pretend to be other person =)

Sofi Zainuddin said...

boleh la jadi motivator selain jadi trainer hiks :)