Monday, July 19, 2010

Soalan & dilema




Nak tanya korang...apa korang buat bila hadapi situasi mcm nih..

1.) Bila kita nak kat owg tu, owg tu plak xnak kat kita, tapi bila owg nak kat kita, kita plak xnak kat owg tu..aku pening...pening...actually aku mana bleh tipu perasaan aku.Tulun2..

2.) Bila kita dah mula jatuh cinta & syg owg tu..kita dh minat dia nih...tapi dia plak xnak layan kita...kalau korang..korang giv up x?Aku mmg giv up asalnya...tapi mana leh tipu perasaan rr beb,asyik ingat dia je...so korang leh bgtau x mcm ana cara untuk aku lupakan dia?Buat aku konpirm rr xingat dia agi.

3.) Kita kadang2 nasihat owg bleh...pikir positiv je kataku...tapi bila tang kena batang idung sendiri..kantoi xleh handle...so pe pendapat korang?

Inilah antara pemasalahan yg melanda aku lately...nasib baik xjejaskan keje2 aku. Maafla if ada sape2 yg xsuka pasal soal jiwang ini. Tapi aku rasa antara korang penah mengalami situasi ini kan?...so leh share x can ana korang handle dugaan2 cam ni.

Apepun sekadar berkongsi aje...



7 comment(s):

HairiAks said...

Haha..sabar je lah.. x dpt den nk tolong..
he3

bukankosong said...

hu..hu..thanks fren..

Sofi Zainuddin said...

as u said, be positif ... diri sendiri jer yg boleh kawal situasi mcm ni ..

Fauzzan Helmy Anuar said...

Mie nak jawab. Urm, persolan macam ni nak kata simple tu taklah, tapi jangan jadikan benda yang serabut makin serabut. Setiap orang ada hak nak memilih. Kita kena sedar gak, tak semua benda kita boleh dapat dengan mudah. Kadang-kadang kalau bukan jodoh kita, dah usha kuat manapun, takkan jadi milik kita gak. So Mie punya cara, follow the flow. Tengok je. Kalau ada yang nak dekat kita amik. Memula tak happy, mana tahu lepas tu happpy ke?

bukankosong said...

Sofi: Thanks...tul tu...skrg pn dah pandai ajar diri agar positv..then skrg slowly ok.

Mie: Thanks untuk nasihat..mmg ngh follow flow je nih..lagipun diri just fikir just KEEP MOVING FORWARD, pandang lg pn dh xguna. Namun bab perasaan sy xleh main2, sy jenis xnak melukai hati owg, so skrg sedang belajar untuk berhati2 bila nyentuh hal perasaan nih, if jadi n dh jodoh..terima dgn senyuman..

zt-zati said...

sme la..
dilema ni pn sy hdapi..
xtau la kptusan yg sy wat tu tol ke x..
doakn la yg t'baik utk sy..
:)

bukankosong said...

zati: Yup..hope u happy zati.. : )
dah nama kehidupan mcm2 kan dugaan.