Saturday, November 20, 2010

Dr Rozmey ~ Mamat aneh




Hu...hu..aku xberapa paham ngn dia...

Tp aku menyampah lol...

Tadi terbuka blog THE OTHER KHAIRUL

Serius tertarik ngn issue yg dia utarakan pasal Dr Rozmey nih

>> Kenapa owg tak nak tgk filem 2 alam dr Rozmey <<

Korang baca rr sendiri...serius aku bersetuju ngn pendapat dia tu...

Tp penutup dia paling best,then aku rasa suma producer plus pengarah kat malaysia nih patut baca statement nih..

So y napa aku kureng layan cerita melayu...bukan boikot tp mutu yg belum tentu ada...

Xkan aku mau melabur utk tgk wyg utk cerita yg aku tau kualitinya can ana kan?...


'' Aku tak berapa faham kenapa kita menggunakan ayat "Supportlah industri perfileman Malaysia." Adakah bermaksud kalau movie tu teruk, kita still perlu support? Kita perlu support sampaikan pengarah dan penerbit movie berkata "Kita buat lah filem merapu macam mana pun, mesti akan ada yang tengok (atas sebab support)". Bagi aku, better kalau kita tak tengok filem merapu. Sebab dari situ, pengarah dan penerbit akan terfikir "Mungkin aku ni pengarah yang syok sendiri. Better aku improvekan kualiti filem aku". So, tak adalah semua nak jadi pengarah then syok sendiri. Pulak tu, bila tak ada orang tengok, kecoh nak salahkan penduduk Malaysia.


Then, bila ada orang utarakan pasal isu ni, pulak sibuk kata "Melayu tak habis-habis nak kutuk melayu". Well, tak akan lah nak puji bila bangsa sendiri syok sendiri dan berlagak habis? Memang sampai bila-bila ah filem Malaysia jadi filem syok sendiri
''

0 comment(s):