Thursday, November 18, 2010

Puisi binti Puitis



Aku cinta padamu tetapi jerat percintaan yg aku dapat, bila mana wajah kekasih tetap ku ingati kerna ku bangga memilkimu kekasihku...tapi apa yg ku dapat,hanya cuma pengajaran utk tidak memiliki apa itu dendam di hati.


Ini pendirianku mempertahankan cintaku, bila mana purnama merindu sering menghambat hatiku tatkala aku seorang...aku pasrah menerima dgn terbuka bahawa itu bukan yg ku mahu.


Bisikan asmara ini terlalu menyesakkan...cinta ini terlalu mendalam...di taman teman kita bercahaya membuat aku sentiasa padamu, tp adakah kau rasa bahawa cintaku adalah bukan cinta biasa ?


Cinta aku terlalu bercahaya seribu liku, kerana dirimu aku bukan menjadi diriku, aku alpa dan lupa pada segalanya....


Aku menanggis mengenang sekian lama cinta ini rupanya bertepuk sebelah tangan...kosong bukan seperti BUKAN KOSONG,bercakna dan seribu warna...


Sutramaya sia-sia...tipu belaka...hanya sekadar dogengan dialah di hati yg dicanang berkali-kali tp hampas yg dapat...bosan sudah jiwa...


Sesuai utk kau mungkin sebagai teman...tp aku dalam diamku boleh ke menerima...hancur lagi!!!!


Jika kau tak datang dan tanpamu usang serasa hidupku tak bermakna...kecewa merana...


Tapi lama-lama amarah dijiwa mengelodak kerana tak adil langsung layananmu setelah kau sebut bertapa kucinta padamu...


Pintu rindu sesuai ke ditutup? Tahajud cintakah aku pada semua ini? Namun menanggis bila takkala batas asaku setahap ini walau masih mengharap dalam dirimu masih ada perkataan ku percaya ada cinta walau aku tau buatan genius darimu.


Kini sudah masa...bila harus memilih utk keluar mencari destinasi cinta sebenar...sudah masanya...


Biarlah penutupnya EMAS, menjadi TRANSKRIPSI melalui PRASASTI SENI cintaku yg menyimpan TAHAJUD nya CINTAku hasilan HADIAH DARI HATI...


: )

0 comment(s):