Monday, November 15, 2010

Rumah aku dipecah pencuri + laptop ilang!!!

*Telinga grill utk kunci mangga dipotong


*Kemudian grill dikopek

*Then pintu dipecahkan ( tp kami dah tukar tombol baru malam kejadian tu jugak)



*Sedih...laptop kesygn aku telah dirampas mcm tu je...



*Bilik berselerak...



Munin semua...dah 11.03minit pagi...
Masa yg sesuai utk aku coretkan sst tika mood utk menulis d'sini telah dtg..
Kebelakangan ini aku mmg telah d'hambat masalah besar dari rumah aku dicerobohi pencuri sehinggalah ke keadaan yg sedikit kelam kabut.
Ini adalah antara dugaan yg paling hebat yg penah d'lalui...dulu aku penah ilang moto gara2 pencuri kini aku ilang laptop sebijik gara2 pencuri plak...
Marah mmg marah...kecewa tak payah cakap rrr...laptop yg aku jaga dan tantang mcm nyawa sendiri(selama 4 thn) ilang mcm tu je...nasib aku mmg xbaik giler rrr...
Masa balik umah hari tu terkejut sbb rumah kami terbuka mcm tu je, asalnya aku ingat silap umah tp mmg sah umah aku,mangga dipotong, pintu grill dikopek dan pintu umah dipecahkan mcm tu je..
Syukur kat ruang ruang tamu xilang apa2..mungkin sbb nak bwk larik TV diaowg rasa berat sgt kot...last2 bilik aku disepahkan dan sebuah laptop kesygn aku ilang mcm tu aje...
Sedih,kecewa dan terkesima xpayah cakap rr...
So kami wat report...mungkin tuk jumpa balik brg yg ilang agak tipis tp aku tetap berdoa semoga jumpa balik...
Sekarang aku boleh menerima keadaan ini dgn baik...walau dlm hati tuhan aje yg tau..
Housemate aku lak...ilang duit syilling RM200 ringgit nasib baik dia tiada simpan menda2 yg berharga yg lain...
Actually nih dh 2 kes pecah umah dh berlaku kat area FLAT aku nih...kecewa sbb masalah ni berulang dan xsangka rumah kami yg jadi mangsa utk yg ke-2...
Terima seadaanya sbb ini dah takdir tuhan...
Pencuri sial!!! aku xhalal barang yg ko curi tu dunia akirat k!!!
Hurrrmmm....

*Tp tetap bersyukur sbb camera aku yg aku baru beli tak hilang dan duit sewa umah yg aku nak bg housemate yg telah disorot dibwh bekas juga tak hilang...kalau hilang gak tak tau rr apa perasaan aku hari tu