Saturday, December 18, 2010

Geram!


Aku nak cerita sesuatu yg mungkin lama gak aku simpan, tiba-tiba aku teringat akan hal ini bila terlihat sesuatu td.Hu..hu...ya teringat akan perihal perangai dia...

Perangai dia yg tak reti bersyukur ngn apa yg dia ada. Dan paling meluat suka menunjuk2 dan tak boleh tengok orang lain lebih, if owg tu lebih mula la dia pikir orang tu sengaja mereka cerita @ sengaja nak menunjuk2 kat dia. Walhal dia...mak aih, bukan mcm tu ka?

Bila aku kawan rapat ngn dia baru aku perasan. Kadang2 satu lagi dia nih berperasaan dia tu bagus sgt walhal apa yang dinampakkan itu hampeh sekali.Dia tak sedar ke yang dia buat itu sangat hampeh? OMG! Tak pahammmm...belajar tinggi2 tp xleh pikir lol.Kang aku cakap kecik ati lak....

Aku tak berminat untuk jadi hipokrit tapi kadang2 sbb nk jaga hati ko aku redha aje. Tak tau rr nak kata apa.Cuba la ko experiment sikit diri ko tu...ok ka?Tak ok ka? Then bila owg condemn or blame ko,ko mcm marah kat dia,sometimes pikir lol...betul ke apa yg dikata kawan ko tu...yala kalau xde angin masakan pokok bergoyang lak kan.

Pasal sikat menunjuk dia itu aku pasrah aje kadang2, tak berminat pun utk aku dengki sbb rezeki yg aku ada sgt2 aku syukuri..tp kadang2 aneh ngn dia nih sbb spt dia tak bersyukur ngn apa yg dia ada dan masih nak bandingkan diri dia ngn owg lain.

Tak kisah la kwn ko tu rendah @ tinggi martabat dari ko,kaya @ miskin @ memiliki gaji lagi rendah dari kau tapi jgn ko pandang rendah wei pada dia.Kadang2 kita tgk je dia mcm tu,gaji rendah,tak kaya,xde apa2 yg ko ada but kadang2 ada certain benda lain dia lagi elok dari ko.Jangan dinilai pada luaran beb...kadang2 keistimewaan dia mungkin lebih dr ko tau tak!

Sometimes ko kena pikir gak....jgn ingat diri ko tu bagus aje,respect others gak, then jgn perkecil milik owg...kadang2 kena tilik diri ko tu sendiri...kadang2 apa yg ko miliki yg ko rasa sempurna itu sebenarnya langsung xsempurna...just sempurna di mata kau je...Think tau!

Don't blame2 others...dan jgn pandang rendah...beringat dulu sebelum mengata....

Waaa...rasa lega dapat luahkan...kepada yang berkenaan...just pesanan...setiap owg ada nasib dan ceritanya tersendiri...mereka bukan seperti kau...jgn kau nak compare kau dengan hidupnya...just be urself...kadang2 dia mungkin lagi senang hati dari kau walau dia tak sekaya seperti kau, memilki gaji tidak tinggi dari kau @ pun apa aje yg lebih ko ada lebih dari dia.Just bersyukur aje k...

Just bersyukur wei! Reti tak!

Aduiyaiii!!!

0 comment(s):