Friday, April 27, 2012

kesian


td masa gua ngh isi minyak motor

ada sorang bdk perempuan, baya adik gua i think

muda agi la,lembut owgnyer, teringat kat adik gua kat Kg


dia dtg meminta sumbangan ikhlas untuk anak yatim rasanya

sayu hati, gua bantu mana yg mampu


cuma sayu ye sbb masa tu dah kul 10 mlm 

xkan tak balik umah lagi kot? 

anak sape nih? kira bwh umur lagi tuh


mcm2 dah gua pikir

kat hati sayu aje, teringat adik2 gua

xkannya gua benarkan jadi mcm tuh walau mcm ana susah gua sekalipun


apakah nasib bdk itu pun tak tau

sindiket kah? atau kanak2 merempat?

tuhan aje yg tau

sblm tu terlihat seorang pakcik menegurnya, mungkin menanya perihal dirinya yg belum balik lagi,risau agaknya pakcik tu

untuk bdk2 sgt bahaya diluar, tambah2 berseorangan lak tuh


doa gua yg terbaik utknya

aminnn



* kita yg bernasib baik nih harus bersyukur ngn rezeki tuhan