Saturday, August 4, 2012

Gambaran

Tadi aku ada bertanya seseorang, si polan nih kat ner? Nak jumpa dia tp tak kenal, muka pun tak pernah tengok



Dan orang yg aku tanya itu mengambarkan si polan tersebut sbb 1st time kan aku nk jumpa dia



Dasat sungguh gambaran beliau, dia nih mcm ni la, gemuk la, jln hencok la, muka ada parut jerawat la



Asalnya dia xplain owg tu tinggi & pakai baju merah, tp sbb ramai sgt kt sini berbaju merah & tinggi, aku dah start kerut dahi


So mulala dia gambarkan keburukkan org tu, sbb senang diingat & jumpa. Agaknya empunyer bdn tu klau dgr mesti kecik hati. Tukang bgtau tak bermaksud pun actually nk menyebut,cuma klau xplain secara kasar susah aku nk cari



Agaknya mcm ni lah kot culture kita,klau ada sesiapa bertanyakan org& jawapan more to kekurangan owg tu. Senang nk cari tp gambaran tu menusuk la


Budaya mcm nih patut dibuang, byk lagi cara nk gambarkan org itu, rasanya dari side positif, better kita menggambarkn melalui position, department atau lagi senang bg je no. Phone


Dosa kurang & kita akan ingat yg baik je pasal owg tu

10 comment(s):

Felly Sophia said...

Amboi. Kemain lagi ceritakan keburukan orang. Hmm. Typical Malaysians.

Asrul "iLham" Sany said...

sy yakin sy jambu... hahaha :D

Anasyg said...

bak kat Asrul "iLham" Sany: saya juga yakin saya jambu. Sekian.

Eh, tak elok loh describe org cenggitu. Sungguh ta professional.

FH said...

selalunyer cam gitu laa.

Jiwa Perempuan Gila said...

hahaaa . sedih jee kalau orang tuu dengar .

bukankosong said...

@Fel kan Fel kan

bukankosong said...

@Asrul "iLham" Sany jambu la sgttt

bukankosong said...

@Anasyg tau xpe, kononnya menda itu yg dia senang ingat

bukankosong said...

@.FH. hurrmmm...redha je lah

bukankosong said...

@Jiwa Perempuan Gila emo karang