Monday, August 6, 2012

haram tol!


ceh, dtg lagi melaun nih!

hari tuh kemain complain itu ini, service kami tak bagus la, itu ini lah mcm ko perfect mcm nabi

alih-alih datang supin lagi

gi la berambus shopping tempat lain yg ko rasa bagus sgt tuh!

atau buat kedai sendiri



yg hanginnya, asal je ada mistake kena kat barang dia

customer lain yg baik budi bahasanya tak kena lak

agaknya sbb dia busuk hati tu kot, cepat kena masalah kat dia



so alih-alih aku entertain gak tadi

muka aku dah merah padam

siot tul jawapan dia, tak nak mengalah gak nih

aku baik-baik je cakap, yg ko tetiba hangin pe sal?

menda boleh settle semudah seminit 123



customer kat sebelah pun geleng2 kepala tgk perangai ko yg mengalahkan mak datin

mmg dasar owg tak kerja customer service mcm ni lah 

xde adab! aku hangin kenapa, sbb dia since awal takleh nak cakap elok2

cur cakap elok-elok sikit

penat siti Nurhaliza duk nyanyi kompang kat Aeon budi bahasa budaya kita

even setiap setengah jam plak tuh



aduii...

sabar tul aku tadi, sumpah malas nak entertain makhluk perasan vouge nih lagi!

rasa mcm nak jumpa luar aku siat-siat je mulut tak reti bahasa tuh

tolongla cakap elok-elok, bulan puasa nih cik kak oi! takde respect langsung!



even laki ko pun reti duk diam

nih ko mcm tutttttt!!!



* marah gila aku tadi,hampir-hampir hilang kesabaran, dahla owg ramai, tolongla bagi kerjasama, menda kecik je lahanat hoi! demn!

aku perasan bulan-bulan puasa nih ramai yg mengamuk ( aka Period pain! ) especially Melayu, aku tak taula nape? Lapar kot!


19 comment(s):

Anonymous said...

bawak bertenang...

Asrul "iLham" Sany said...

jangan bawak masalah kat rumah lak nanti...

Aimacomel said...

relax, sabar jgn stress2 okey.. biasa la tu kita kerja customer service memang gitu.. saya pun macam2 pengalaman kena, siap kena maki cakap kt saya 'servis mcm celaka' pun ada jgk. sabar ye

PemilikCahaya said...

mmg keja cmni asek nk dk maki hamun je..xmaki hamun kwan sekerja, maki hamun customer..kdg2 bagus gak maki hamun ni..rasa tenang jiwa kan? id experince this before

Felly Sophia said...
This comment has been removed by the author.
Felly Sophia said...

Datin Vogue kan. Biasa lettew. Kih kih.

Frimm said...

lu ni dah apehal bebel panjang sangat woii

Anasyg said...

layankan aje, kalo nak maki hamun - kena marah ngan manager plak. Aisyh

kamal lee said...

Biase lettew. Cer bertenang. kalau dpt custemer mcmtu lg, buat bodo jek! nanti die penat die diam. hahah.

Asyraf_Crescent said...

wah...saya memahami anda...*sambil tepuk bahu...

kalo org negara sendiri ok lagi...kalo negara seberang tambak???mcm nak ku bagi kaki je kenkadang...dtg shopping negara orang x sedar diri...huhu...tapi x semua lah...ade yg ok ok...yg tak ok tue memang mcm haram...

tapi kerja cust service kene pandai berlakon...dulu pun slalu ajar staff untuk sentiasa berlakon...biar org tue sendiri malu bila die jerit jerit tapi kite sentiasa tenang dan tersenyum...

btw bulan puasa nie...bykkan bersabar yer...

bukankosong said...

@SM Alhamdulillah, setakat ini boleh bertenang lagi

bukankosong said...

@Asrul "iLham" Sany hoho, xdenyerrr

bukankosong said...

@babycomel xpe, anggap je pengalaman, supaya next time, kita dah immune & dah tau nak wat pe

bukankosong said...

@eszyamin suma owg tak suka kata kasar, selagi boleh jawab dengan baik, jwb je dgn baik

bukankosong said...

@Fel vouge la sgtttt! jijik dengar

bukankosong said...

@frimmpong lepas geram bro, lu pe tahu :P

bukankosong said...

@Anasyg manager mcm kami nih pun dia ble maki hamun, dengan staff tak tau lah

bukankosong said...

@Kamal Lee nak tunggu dia penat kita dah makan dalam byk dah

bukankosong said...

@crescent a ah, mencuba bertenang..handle dengan professional